ul. Bociana 22a, 31-231 Kraków

artykuły

29/04/2020
Vuforia Chalk – wideokomunikator z rozszerzoną rzeczywistością

Wyzwania stojące przed zdalnym udzielaniem pomocy technicznej

PTC dokłada wszelkich starań, by w czasie pandemii Covid-19 dbać o zdrowie i bezpieczeństwo swoich klientów, ich pracowników i rodzin. W związku z tym firma oferuje na czas kryzysu bezpłatny dostęp do Vuforia Chalk, narzędzia umożliwiającego zdalną współpracę z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki niemu technicy wspólnie z inżynierami mogą skuteczniej rozwiązywać problemy z pierwszej linii.

Nie wszyscy pracownicy pracujący na pierwszej linii lub na produkcji mają jednakowe zdolności radzenia sobie z wyzwaniami technicznymi. Szczególnie jeżeli pracują ze skomplikowanymi produktami lub w złożonym środowisku. Rzadko zdarza się, by osoba znajdująca bezpośrednio obok problemu była tą najlepszą do jego rozwiązania, z kolei najlepszy specjalista do rozwiązania danego problemu rzadko jest pod ręką. Z takimi problemami firmy spotykały się każdego dnia, na długo przed pojawieniem się kryzysu Covid-19. Jednak dziś – w czasie zakazów podróży i ograniczonego dostępu do zakładów – wyjątkowo trudno o wizytę w celu wykonania napraw. Jeśli dodatkowo konieczna jest podróż lotnicza, to na obecnym etapie epidemii może być to zupełnie niewykonalne.

Zdalna pomoc to wiele wyzwań. Aby wskazać, co musi zrobić osoba potrzebująca naszej pomocy, posługujemy się głównie mową. Używając telefonu, robimy to zwykle, nie widząc problemu własnymi oczami. Vuforia Chalk firmy PTC to coś więcej niż zwykły wideokomunikator. Narzędzie to, przeznaczone do pomocy zdalnej, wykorzystuje rzeczywistość rozszerzoną, aby umożliwić pracownikom zewnętrznym i zakładowym współpracę podczas obsługi, konserwacji i naprawy wszelkiego rodzaju produktów.

Aplikacja Vuforia Chalk pozwala pracownikowi udostępnić obraz z kamery swojego urządzenia mobilnego ekspertowi lub współpracownikowi. Obaj użytkownicy mogą też rysować po ekranie i zaznaczać istotne miejsca, by udzielać odpowiednich instrukcji.

Korzyści z wykorzystania Vuforia Chalk mogą znaleźć zastosowanie w firmach produkcyjnych, w których technicy chcą skonsultować się z inżynierami R&D, ale nie tylko. Może hydraulik musi pomóc Ci uszczelnić cieknącą rurę na odległość? Może potrzebujesz pomocy elektryka w poprowadzeniu przewodów w domu?

Jak zacząć korzystać z Vuforia Chalk?

Należy zacząć od rejestracji na stronie PTC i wypełnienia prostego formularza kontaktowego dostępnego pod tym adresem.

Grafika przedstawiająca formularz rejestracyjny do aplikacji Vuforia Chalk na stronie PTC
Formularz zgłoszeniowy na stronie PTC

Po otrzymaniu maila z zaproszeniem do administrowania przestrzenią swojej firmy na Vuforia Chalk należy kliknąć „Sign up” i ustawić hasło dostępu do swojego konta Chalk. Następnie pojawi się panel administracyjny.

Grafika przedstawiająca e-mail z aproszeniem do administrowania kontem Chalk.
Zaproszenie do administrowania kontem Chalk

W panelu administracyjnym można:

  • dodawać i usuwać nowych użytkowników
  • przeglądać wykorzystanie Vuforia Chalk w twojej przestrzeni firmowej

Każdy dodany użytkownik musi przejść podobny proces. W ramach darmowej licencji udostępnionej przez PTC na czas pandemii Covid-19 możesz dodać do swojej przestrzeni firmowej maksymalnie 1000 użytkowników.

Korzystanie z Vuforia Chalk

Pracownik pracujący w terenie musi posiadać urządzenie mobilne z systemem Android (min. 6.0) lub iOS (min. 11) z zainstalowaną aplikacją Vuforia Chalk, którą można pobrać z odpowiedniego sklepu. Osoba stanowiąca wsparcie techniczne może korzystać zarówno z aplikacji mobilnej, jak i połączenia z poziomu strony https://connect.vuforia.com/. Nawiązując połączenie, jeden z użytkowników musi rozpocząć nową sesję i określić, czyj widok będzie współdzielony. Zazwyczaj to osoba, potrzebująca pomocy będzie udostępniać swój obraz i za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Grafika przedstawiająca ekran główny apliakcji mobilnej Vuforia Chalk
Ekran główny aplikacji mobilnej

Połączenie z danym użytkownikiem można nawiązać na kilka sposobów. Można dodać współpracownika do kontaktów w Vuforia Chalk i „zadzwonić” bezpośrednio do niego lub udostępnić mu 9-cyfrowy kod, który zostanie wygenerowany automatycznie po rozpoczęciu sesji.

Rysunki przedstawiające ekran zawierający kod rozpoczętej sesji połączenia oraz miejsce na wpisanie kodu dla uczestnika dołączającego do sesji za pomocą aplikacji mobilnej.
Ekran prezentujący kod rozpoczętej sesji połączenia oraz miejsce na wpisanie kodu dla uczestnika dołączającego do sesji za pomocą aplikacji mobilnej

Po nawiązaniu połączenia współpracownicy zyskują połączenie głosowe i współdzielą obraz jednego z nich. Dzięki zastosowaniu rzeczywistości rozszerzonej każdy z uczestników sesji może nanosić na ekran notatki, a dodane rysunki są zapamiętywane w miejscu, w którym zostały umieszczone nawet podczas poruszania kamerą. Można również zatrzymać na chwilę obraz i wtedy stworzyć notatkę. W ten sposób Vuforia Chalk przestaje być zwykłym komunikatorem z opcją rozmowy wideo, a staje się czymś więcej – narzędziem umożliwiającym bieżące rozwiązywanie skomplikowanych problemów.

Grafika przedstawiająca notatki naniesione w trakcie konferencji za pomocą Vuforia Chalk.
Notatki naniesione w trakcie konferencji za pomocą Vuforia Chalk

Aplikacja jest w dodatku bardzo intuicyjna, dzięki czemu korzystanie z niej nie wymaga przeszkolenia. Jeżeli znasz takie komunikatory, jak Skype czy Messenger, prowadzenie rozmów za pomocą Vuforia Chalk będzie dla Ciebie równie intuicyjne. Vuforia Chalk to idealne rozwiązanie w czasie ograniczonej mobilności.

Creo Parametric – tak powinno się projektować!

Zapisz się na newsletter

Zapraszamy do kontaktu
Każdy staje przed innymi wyzwaniami projektowymi – pomożemy Ci znaleźć odpowiednie rozwiązanie.
Realizacja: Agencja Interaktywna CZENZO