Dzisiaj bardziej niż kiedykolwiek wcześniej firmy potrzebują udostępniania informacji w czasie rzeczywistym, dynamicznej wizualizacji danych i szerokich możliwości współpracy. Zapewniając rozproszonym geograficznie i wielodyscyplinarnym zespołom łatwy i bezpieczny dostęp do danych, procesy ukierunkowane na jakość i podejście do produkcji oparte o dane, system Windchill wynosi rozwój produktu na wyższy poziom.
Otwarta architektura systemu Windchill umożliwia łatwą integrację z innymi systemami przedsiębiorstwa, łącznie z IoT (Internetem Rzeczy), zapewniając solidny fundament dla zorientowanego na produkt pasma cyfrowego. Opracowana przez PTC aplikacja PLM oferuje gotowe od razu po instalacji kompleksowe funkcje i bardzo konfigurowalne aplikacje dopasowane do ról i zadań. Rozszerz samodzielny dostęp do danych o produkcie o użytkowników, którzy nie są ekspertami używającymi systemu PLM na co dzień, unikając przy tym nadmiernej personalizacji i skomplikowania.
Poznaj nowości w systemie PTC Windchill
Lepsza współpraca, zarządzanie jakością w zamkniętej pętli i współbieżne wytwarzanie.
- Twórz szybko aplikacje oparte na rolach i zadaniach.
Thingworx Navigate 9.0 umożliwia klientom budowanie własnych, unikatowych, niestandardowych aplikacji w środowisku programistycznym wykorzystującym komponenty wielokrotnego użytku. - Wprowadź zarządzanie jakością w zamkniętej pętli.
Integracja rozwiązań ALM i PLM umożliwia wcześniejsze zidentyfikowanie i usunięcie problemów. Nowe funkcje są dostarczane poprzez ścisłą integrację OSLC z narzędziami PTC i narzędziami do zarządzania wymaganiami zewnętrznych firm (np. IBM Doors NG). - Zarządzaj wizualnie charakterystykami kluczowymi dla jakości (CTQ).
Creo View 7, wbudowane w system zarządzania cyklem życia produktu daje możliwości wizualnego porównywania cyfrowej definicji modelu (MBD) w celu lepszego zarządzania charakterystykami CTQ. Creo View 7 zapewnia dodatkowe funkcje w procesie porównywania MBD, umożliwiając użytkownikom identyfikowanie zmian w stanach widoków zapisanych w projekcie CAD. - Wspieraj inżynierię współbieżną z fabryką.
Narzędzia do przekształcania BOM-u (wykazu części) umożliwiają inżynierom technologom szybkie odkrycie zmian wprowadzonych na wcześniejszym etapie procesu i wdrożenie ich w procesach produkcyjnych i zestawieniach komponentów właściwych dla danego zakładu.
System PTC Windchill
PTC Windchill to pakiet aplikacji do zarządzania cyklem życia produktu (ang. Product Lifecycle Management, PLM), który wykorzystuje skonsolidowany widok informacji o produkcie uzyskanych na podstawie danych pochodzących z wielu systemów.
To systemowe podejście do utrzymania jakości produktów i procesów na przestrzeni całego cyklu życia produktu w całym przedsiębiorstwie.
Oprogramowanie PTC Windchill pomaga organizacjom w ujęciu struktur produktów pochodzących z narzędzi CAD, przekształcenie ich w pełne inżynierskie wykazy części (eBOM), produkcyjne wykazy części (mBOM) i serwisowe wykazy części (sBOM) z zachowaniem powiązań pomiędzy różnymi perspektywami spojrzenia na produkt. Rozwiązania z rodziny Windchill przełamują bariery organizacyjne, umożliwiając zespołom szybszą i dokładniejszą pracę przy jednoczesnym skróceniu czasu wprowadzenia produktu na rynek i obniżeniu kosztów.
System PTC Windchill może pomóc w uproszczeniu procesów związanych z rozwojem produktu i informacją serwisową. To system, który pomoże Twojej organizacji w szybszym i tańszym tworzeniu lepszych produktów z większą liczbą wariantów.
Jako producent znajdujesz się pod nie tylko nieustanną, ale i wciąż narastającą presją. Twoja branża się zmienia. Wymagania klientów rosną. Łańcuch dostaw ciągle dopasowuje się do dzisiejszego konkurencyjnego środowiska. A w tym wszystkim więcej się wymaga od Ciebie i od całej Twojej firmy.
PTC Windchill właśnie w tym pomaga. Jako integralny komponent systemu rozwoju produktu PTC, Windchill służy do zarządzania całą treścią dotyczącą produktu i procesami biznesowymi na przestrzeni cyklu życia produktu i serwisu. A jego solidna, wydajna architektura pomoże Ci już dziś – oraz przygotuje Cię na przyszłe niepewności.
System Windchill oferuje bogate i systemowe podejście do tworzenia, konfigurowania, zarządzania i ponownego wykorzystywania struktur produktów oraz powiązanych z nimi treści, takich jak pliki CAD, dokumentacja, wymagania, informacja o wytwarzaniu, informacja serwisowa, dane o częściach i dostawcach, obliczenia i ilustracje.
PTC Windchill może też odegrać ważną rolę w podniesieniu konkurencyjności Twojego przedsiębiorstwa, umożliwiając ciągłe doskonalenie i automatyzację procesów oraz procedur biznesowych.
Możliwości systemu Windchill
Zarządzanie danymi o produkcie
W systemie Windchill masz pewność, że każdy model 3D, rysunek lub dokument związany z danym projektem jest łatwy do odszukania i bezpiecznie przechowywany w unikatowej bazie danych. Miej pewność, że każdy z tych dokumentów ma nadaną wersję i rewizję oraz że przed wydaniem do produkcji uzyskał wszelkie niezbędne zatwierdzenia.
Zachowaj historię projektu, by wykorzystać ją ponownie i zarządzaj informacjami o nowych produktach, wykorzystując pełną cyfrową identyfikowalność. Miej pewność, że każdy zespół z różnych działów: konstrukcyjnego, produkcyjnego, zakupowego i serwisowego korzysta z prawidłowej i aktualnej informacji o produkcie.
Poświęć mniej czasu na wyszukiwanie plików CAD, odtwarzanie informacji, która nie jest dla Ciebie dostępna, przenoszenie aktualizacji pomiędzy systemami i odpowiadanie na zapytania użytkowników spoza działu konstrukcyjnego.
Zarządzanie strukturami produktów
Łącząc wykazy części (BOM-y) stosowane w dziale konstrukcyjnym, produkcyjnym i serwisowym, eliminujesz ryzyko pracy z nieaktualnymi danymi. Oszczędź czas przeznaczony na opracowanie i wytworzenie produktu i zadbaj o to, by wszyscy partnerzy: dostawcy, fabryki, sprzedawcy i serwisanci zawsze byli informowani o zmianach dzięki automatycznej synchronizacji odpowiednich struktur produktów. Rezultat? Krótszy czas wprowadzenia nowych produktów na rynek, wyższa wydajność operacyjna, lepsza dostępność komponentów i niższe koszty usuwania problemów dotyczących jakości.
Wdrażając stosowane w systemie Windchill podejście do zarządzania strukturami produktów skoncentrowane na komponentach, usprawnisz współpracę już od etapu pomysłu na produkt, poprzez produkcję, aż po połączenie z innymi urządzeniami oraz serwis.
Zarządzanie produktami modułowymi
W przypadku tradycyjnego podejścia produkcja wielu wariantów i konfiguracji produktów jest trudna. Duża liczba i różnorodność wytwarzanych produktów tylko zwiększa liczbę komponentów, którymi trzeba zarządzać, nie przynosząc jednocześnie przedsiębiorstwu żadnych korzyści. Co więcej, może powodować błędy w procesach produkcyjnych, prowadzić do nieefektywnych procesów serwisowych i zwiększyć ryzyko niezgodności z normami.
Wykorzystując funkcje systemu Windchill do zarządzania opcjami i wariantami produktu, możesz strategicznie projektować warianty produktu, zarządzać nimi i je weryfikować. Wszystkie opcje, decyzje, wymagania i reguły konfiguracji są bezpośrednio powiązane z wykazami części (BOM-ami) i informacjami CAD. Skutkuje to skróceniem czasu opracowania produktu, ponieważ konstruktorzy mogą wykorzystywać ponownie istniejące projekty, a realizacja procesów produkcyjnych jest uproszczona dzięki marszrutom produkcyjnym i instrukcjom roboczym właściwym dla danej konfiguracji produktu.
Zarządzanie zmianami i konfiguracją
Stwórz jedną wspólną bazę powiązanych ze sobą informacji powstających w trakcie cyklu życia produktu, aby zmiany w projekcie i konfiguracji produktu były w pełni zdefiniowane i kontrolowane. Da Ci to pewność, że zadania będą przydzielane odpowiednim osobom, w procesie podejmowania zmian będą brane pod uwagę precyzyjne informacje, wprowadzane zmiany będą miały niezbędne zatwierdzenia, a problemy będą sprawnie rozwiązywane dzięki powtarzalnym i zautomatyzowanym obiegom informacji.
Trwające zmiany są automatycznie sygnalizowane, a najnowsze wersje zmodyfikowanych komponentów CAD, dokumentów i modeli można szybko zidentyfikować. Dzięki temu łatwo zrozumieć wpływ zmiany i to, jak produkt będzie ewoluował jeszcze przed wdrożeniem zmiany.
Zarządzanie informacjami produkcyjnymi (MPM)
Zazwyczaj projekt trafia do działu produkcyjnego w celu zdefiniowania tego „jak” i „gdzie” będzie wytwarzany dopiero po jego ukończeniu.
Funkcje systemu Windchill związane z zarządzaniem procesem produkcyjnym umożliwiają definiowanie procesów produkcyjnych równolegle z projektowaniem produktu.
Na podstawie informacji CAD technologowie mogą definiować marszruty produkcyjne, dynamicznie generować instrukcje robocze 2D i 3D, które, wraz z powiązanymi z nimi zasobami, można elektronicznie dostarczyć na stanowiska produkcyjne. Wpływ zmian projektowych na procesy produkcyjne jest znany, a straty materiałowe, odpady i działania związane ze zmianami projektowymi znacznie ograniczone.
Zarządzanie klasyfikacją danych
Duplikowanie komponentów i mnożenie numerów części jest nieefektywne i kosztowne. Brak możliwości szybkiego i skutecznego odszukania komponentu o określonych parametrach powoduje, że w strukturze produktu pojawiają się te same komponenty o innych numerach, co sprawia, że procesy zakupowe i produkcyjne się wydłużają i są znacznie bardziej podatne na błędy.
Stosując funkcje systemu Windchill, możesz zbudować wewnętrzną bibliotekę komponentów i umożliwić zespołom inżynierskim korzystanie z niej za pomocą rozbudowanych i elastycznych mechanizmów wyszukiwania. Pozwoli to na szybsze odnalezienie części o określonej charakterystyce i wykorzystanie jej w projekcie. Oznacza to, że dział konstrukcyjny szybciej przygotuje projekt produktu, a dział produkcyjny, zakupowy i serwisowy będzie pracować z jednoznacznym wykazem części. W rezultacie skrócisz czas wprowadzenia produktu na rynek, uprościsz procedury zakupowe i produkcyjne oraz zwiększysz wielokrotne wykorzystywanie sprawdzonych rozwiązań.
Zarządzanie projektami
Współczesne konkurencyjne środowisko wymaga efektywnej współpracy zespołów wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i poza nim. Aby przyspieszyć wprowadzenie produktu na rynek, dużą część zadań związanych z rozwojem produktu należy przekazać partnerom i dostawcom. Również działy i zespoły wewnątrz firmy mogą skorzystać z uregulowanego harmonogramem planu rozwoju.
Wykorzystując zintegrowane z systemem Windchill narzędzia do zarządzania projektami, możesz bezpiecznie udostępnić informacje normalnie zamknięte wewnątrz systemu PLM innym użytkownikom. Masz też możliwość powiązania informacji CAD i dokumentów z określonymi efektami pracy w harmonogramie oraz ustalania terminów. Projekty umożliwiają również pracę z użytkownikami również spoza przedsiębiorstwa i udostępnianie im tylko wybranych informacji. Skrócisz w ten sposób czas rozwoju produktu i zyskasz możliwość czytelnego monitorowania postępów prac.
Architektura modułowa
System PTC Windchill został zaprojektowany w sposób modułowy. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest dobranie funkcji realizujących kluczowe potrzeby przedsiębiorstwa.
Dowiedz się więcej
Zapoznaj się z naszymi artykułami opisującymi różne funkcje systemu PTC Windchill.